company logo
راهنمای هویت برند
راهنمای هویت برند اوهانا
banner
banner

لحن و ارزش‌های کلامی

لحن غالب

ما معتقد به «یکنواختی» لحن نیستیم. برند می‌تواند بسته به مختصات ارتباط، لحن‌های مختلفی را به‌کار گیرد؛ درست همان‌طور که یک انسان در موقعیت‌های مختلف، از لحن‌های متنوعی استفاده می‌کند. چیزی که ما در اوهانا به آن باور داریم «لحن یکپارچه» است. اوهانا شخصیتی دوستانه، اجتماعی و پشتیبان دارد؛ با این توصیف، «لحن غالب» اوهانا در رسانه‌های مرکزی مثل وب‌سایت و اپلیکیشن «دوستانه» است. همچنین براساس اصل یکپارچگی، لحن‌های دیگری هم در قالب یک طیف لحن برای اوهانا طراحی شده تا در رسانه‌های مختلف و متناسب با پیام و مخاطب، از آن‌ها استفاده شود.

طیف لحن مورداستفاده راهنمای هویت برند اوهانا
company tone
اسکرول کنید

ارزش‌های کلامی راهنمای هویت برند اوهانا

در مسیر ارتباطات کلامی، صفت‌هایی به کلام اوهانا اطلاق می‌شود که از شخصیت برند (هویت مفهومی) نشات گرفته است. این صفت‌ها در غالب ارزش‌های کلامی و درست مثل یک چک‌لیست، کلام برند را با هویت مفهومی آن در یک مسیر قرار می‌دهند. با ارزش‌های کلامی اوهانا آشنا می‌شویم

picture

کلام دوستانه

اوهانا رابطه‌ای دوستانه با کاربرانش دارد. او خودش را رفیق آن‌ها می‌داند و پایشان می‌ایستد. کلام اوهانا نگاه بالا به پایین ندارد و همیشه سعی می‌کند رابطه نزدیک‌تری با مخاطبش ایجاد کند.

picture

کلام صادقانه

روراستی یکی از ارزش‌های اصلی اوهانا است. اوهانا با مخاطب صادق است. این ویژگی هم در شخصیت برندش وجود دارد، هم در ویژگی‌های محصولاتش (مثل نمایش اطلاعات کامل بلیط و شرایط و جریمه‌های استرداد)، هم در کلامش.

picture

کلام همدلانه

اوهانا پیگیرِ پشتیبانی و حمایت شایسته از کاربرانش است. اوهانا برای افزایش کیفیت زندگی آن‌ها تلاش می‌کند و هم‌و‌غمشان را دارد. این روحیه نه‌تنها در طراحی محصول، که در ارتباطات و پشتیبانی برند هم باید خودش را نشان بدهد.

picture

کلام محترمانه

اوهانا احترام می‌گذارد و احترام می‌بیند. اوهانا رفتاری حمایت‌گرانه با کاربرانش دارد تا آن‌ها حس ارزشمندی و احترام دریافت کنند. البته درست است که اوهانا رابطه‌ای دوستانه برقرار می‌کند، اما این به معنای بی‌احترامی و جابه‌جاشدن حرمت‌ها نیست.

picture

کلام مردم گرایانه

اوهانا موجودیتی اجتماعی دارد و با طیف‌های متنوعی از مردم ارتباط دارد. به همین دلیل لازم است به زبان مردم صحبت کند و از این طریق، ارتباط نزدیک‌تری با کاربرانش داشته باشد. اوهانا از واژه‌هایی استفاده می‌کند که همه مردم آن را بفهمند و بتوانند پیام اوهانا را دریافت کنند.

picture

کلام فناورانه

اوهانا کسب‌وکاری آنلاین و هوشمند است و روی لبه تکنولوژی حرکت می‌کند. در واقع اوهانا برند دیروز نیست، بلکه برند امروز تا فرداهاست. پس باید مدرن و به‌روز صحبت کند و از ادبیات اداری پرهیز کند.

picture

کلام متعهدانه

اوهانا پای جامعه‌اش ایستاده است. اوهانا منابع اصلی‌اش یعنی «وقت» و «انرژی» را پای این تعهد می‌گذارد و به آن پایبند است.