اصول دیزاین اوهانا چارچوبی است که در هویت مفهومی برند ریشه دارد، به همه خروجیهای دیزاین سروشکلی استراتژیک میدهد و آنها را یکپارچه میکند تا مخاطب تجربه منسجمی از ارتباط با برند اوهانا داشته باشد. اگر بخواهیم تفاوت اصول دیزاین با گایدلاینهای هویت بصری را شفافتر کنیم، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تمرکز اصول دیزاین روی استراتژیهای کلی است و نگاهی کلان به حوزه دیزاین برند دارد؛ در حالی که گایدلاینهای هویت بصری از مصادیق کاربردی دیزاین در دنیای واقعی صحبت میکند. بهعنوان مثال، موضوع پالتهای رنگی برند در گایدلاینهای هویت بصری تعریف میشود و کمینهگرایی یا خلاقیت، ارزشهایی هستند که اصول دیزاین به آنها میپردازد. در ادامه میتوانید با اصول دیزاین برند اوهانا بیشتر آشنا شوید.
دیزاین استراتژیک
گروه اوهانا با خدمات خود سعی میکند به کسب و کارها ماندگاری و عمق بیشتری بدهد این مدل ذهنی در دیزاین اوهانا هم بروز و ظهور پیدا کرده است.
دیزاین اوهانا در خدمت حل مسائل ارتباطی و کسبوکاری این سازمان است. بریف دیزاین از استراتژیهای بالادستی سرچشمه میگیرد و در یک مسیر رفتوبرگشتی، با استراتژی هممسیر میشود تا یکدیگر را اصلاح و تکمیل کنند.
دیزاین خلاق
نوآوری یکی از اصلیترین صفتهای برند اوهانا است. این ویژگی در ابعاد گوناگون تجلی پیدا میکند؛ از ویژگیهای محصول و بهکارگیری تکنولوژی گرفته تا محتوای ناب سفر و ارتباطات برند. برایناساس، دیزاین اوهانا بهعنوان یکی از ابزارهایی که به ارتباط برند با مخاطب شکل میدهد، همیشه بهدنبال کشف راهحلهای نوآورانه است. خلاقیت بهعنوان یک مدل ذهنی در فرایند دیزاین نقش بازی میکند و به خروجیهای دیزاین جان میدهد.
دیزاین کمینه گرا
اوهانا شخصیتی هوشمند دارد. هوشمندی یعنی گوشبهزنگبودن و خلق فرصت از دل محدودیتها. دیزاین اوهانا هوشمندی را در کمینهگرایی جستجو میکند. در دیزاین اوهانا ، اصل بر استفاده حداقلی از عناصر فرمی است. هر عنصری که تعریف و کارکرد مشخصی نداشته باشد، حذف میشود. دیزاین اوهانا از محدودیتهای فرمی به خلق فرصتهای ارتباطی با مخاطب میرسد.
دیزاین پویا
اوهانا در انواع مختلف کسب و کار و تمام مراحل دیزاین با مخاطبان خود همسفر میشود. برای پاسخگویی به این طیف گسترده از گوناگونی و تنوع، دیزاین اوهانا پویایی را بهعنوان یکی از اصول خود برگزیده است. پویایی از نظر ما یعنی ایجاد تحول در فرمهای اساسی و هویتساز دیزاین برای انتقال درست پیام به مخاطب. دیزاین اوهانا ، با استفاده از عنصر پویایی، مخاطب را با خود همراه و هممسیر میکند.
دیزاین متمایز
تمایز اوهانا از نوع نگاه این برند به مفهوم سفر نشات میگیرد. این نگاه در دیزاین اوهانا هم جاری شده تا جایی که تمایز بهعنوان یکی از اصول دیزاین اوهانا انتخاب شده است. از منظر ارتباطی، دیزاین یکی از اصلیترین نقاط تمایز ارتباطات برند اوهانا است. دیزاین در هر موقعیت ارتباطی، در کنار پیشنهاد راهحلهای نوآورانه، به تمایز آن موقعیت ارتباطی میاندیشد تا بیانگر تمایز نگاه اوهانا به مقوله سفر باشد.